Vous êtes ici: Home > Home > Home

Welcome to the world of Gift economics !

  You are visiting the only website on Gift Economics.

The economics of giving is a concept that considers giving as the initial transaction mode. It is another paradigm for the market economy, as well as for other spheres of society:  social, economic, financial, charities, religious, or even political.

This concept mobilizes meeting needs and the exchange of resources, with consideration for the individual’s fundamental expectations.

Indeed, the first and foremost objective of marketing is to create relationship. It cannot be summarized by selling, as the only transaction: it must promote the development of a trust relationship between the ones who expect and the ones who offer. Hence, the picture you can see above: a chain which links people with one another.

 

While perusing this website, you’ll notice that marketing IS non-profit. The more you develop genuine relationships, the more you develop economics, and not the other way round.

 

Is this idea an opportunity to rethink economics and to give another meaning to society? I have been implementing it for more than 20 years and it works.

So, give it a try and... be successful! 

Votre texte ici!

 

Eric Jaffrain, Consultant,

Expert in giving marketing.

 

 

 

 

Welcome also includes extending you the opportunity to send feedback or ask questions. Feel free to use the contact form to send your message.

 

More interest: there are several hundreds of you who subscribe to our Newsletter. With more than 7,000 visits a month, there are more than 200,000 people from numerous countries in the world who have visited this website: Australia, South Africa, Belgium, Canada, China, South Korea, France, Greece, Tunisia, Marocco, the Netherlands, Sweden, Switzerland, Great-Britain, USA, Japan...

CONFERENCE

"PRODUIRE - CONSOMMER - JETER:UNE TRILOGIE CONTRE NATURE"

Jeudi 1er février - 20h15

Salle La Villageoise
Chemin du Village 14
Romanel-sur-Lausanne.

Entrée Libre

Nous sommes fatigués de cette économie castratrice, anxiogène et narcissique. Fatigué du « toujours plus – toujours plus vite », où la quête du mieux vivre ou du mieux-être devient toujours plus inaccessible qu’illusoire. Cette économie semble vouloir modifier l’humain en objet de ressources dans une société déshumanisé et subordonnée aux exigences du marché.

Ainsi, nous ne vivons plus que sur cette trilogie contre nature : produire – consommer – jeter. Tel est la vision de la croissance. Cette marchandisation du monde détruit le lien social, développe l’égoïsme et l’esprit de pauvreté. Et si nous parlions de croissance humaine basée sur le don et non sur la performance du faire pour arriver à maturité ?
Mais n’aurions-nous pas besoin de retrouver le bien-être avant le bien-faire ? Le bonheur avant le travail ? Des relations avant la performance ? La foi avant la sécurité ?

Notre orateur tentera d’y répondre tout en apportant des pistes qui donneront certainement l’espoir d’une réconciliation.

Organisation :
Centre Oeucuménique de Pré-Fontaine à Crissier.

Plus d'informations

25.01.2018 17h57

Eric Jaffrain - rue du Château - CH-1063 Chapelle-sur-Moudon - info@marketing-non-marchand.ch
Créons du lien! Avec des noeuds qui rapprochent. Let's create relationships! Noeud